Synes du det er vanskelig å utvikle riktig innhold til å dele på nett?

Ønsker du en strukturert plan for innholdet du deler, slik at du kan jobbe mer effektivt?

Etter etterspørsel har jeg nå satt opp en ny workshop – slik overskriften sier, har jeg nå utformet en workshop i Google Analytics for deg som ønsker å lage en helt RÅ innholdsstrategi på nett.

Hovedutfordringen til dem som har kontaktet meg, ser ut til å være at enten har man alt for mye å dele – eller så tror man at man ikke har noe å dele. Selv om mange bruker analyseverktøy som for eksempel Facebook innsikt, er det ikke alltid det er nok når man til syvende og sist vil ha følgere i sosiale medier over på nettstedet sitt eller bloggen sin. Ved hjelp av Google Analytics kan du faktisk utforme en innholdsstrategi for din bedrift på nett. Husk at den aller beste måten å dele godt innhold på nett er å ha en bedriftsblogg som utgangspunkt.

En workshop i innholdsstrategi på nett vil fokusere på hvordan du kan bruke datafangsten i Google Analytics til å utforme innhold som tiltrekker nye brukere i Google og allerede kjente følgere fra sosiale medier, inn på nettstedet ditt. Det handler om å skape mye variert innhold som er relevant for målgruppen din ut i fra data du allerede sitter på.

Hvis du har fulgt meg en stund vet du at jeg jobber mot de gode resultatene og målet er best performance. Det betyr at workshopen «Google Analytics – lær å lage en RÅ innholdsstrategi» vil ikke bare ha fokus på hvordan innholdet ditt kan være interessant for følgerne dine (og nye følgere), men også hvilket innhold som får brukerne til å konvertere over på for eksempel en nyhetsbrevliste. For å kunne booke en slik workshop må du ha et nettsted med innhold der Google Analytics er installert som vi da vil bruke under workshopen. Er også en fordel om du har et klart forretningsmål med nettstedet.

En heldagsworkshop i Google Analytics (GA) inneholder:

  • Hva er digital analyse?
  • Innføring i listebygging.
  • Hva bør en innholdsstrategi innholde?
  • Forretningsmål og mål med markedsføringen på nett 
  • Innføring i GA grensesnittet 
  • Oppsett av oversiktpanel i GA
  • Søkemotoroptimalisering og Webmaster Tools
  • Målgruppe
  • Enheter
  • Trafikk og kanaler
  • Kampanjemåling og UTM-tagging
  • Konverteringer, KPIer og verdier
  • Oppsett av en innholdsstrategi og publiseringsplan.

Agenda og innhold er ikke skrevet i stein og vi vil selvfølgelig bruke din bedrift som case under hele workshopen, om du ønsker. Målet er at du skal kunne bruke Google Analytics til utforming og strukturering av nytt, relevant innhold.

mariannevikse

 

I morgen er det Webdagene på meg og jeg booker hotell i Tigerstaden for å få med meg mest mulig. Gleder meg! Skal du delta? Kanskje vi sees?

Neste uke skal jeg til Halden for å holde Google Analytics kurs over 2 dager – Da skal vi se på hvordan designere av nettsteder kan benytte seg av Google Analytics for å utvikle innholdsstrategi for sine kunder. Andre dagen er satt av til Facebook og Facebook strategi. Jeg er så takknemlig som får lov til å jobbe med det dette som jeg elsker mest av alt! Jeg får ikke blogget så mye som jeg skulle ønsket desverre – dagene går i ett her. Flere har sagt at de ønsker en oppdatering av remarketing guidene mine som nå plutselig har blitt 1 år gamle, og jeg vet at det trengs. Det står på To-do-listen min, bare så du vet det!

Ikke glem å følg meg på Snapchat da – mariannevikse. Jeg deler litt sporadisk om arbeidshverdagen min og litt familieliv sånn at du kan bli litt bedre kjent med meg og hva jeg jobber med.

Hvis du ønsker å booke en workshop i «Google Analytics workshop – Lag en *RÅ* innholdsstrategi på nett» tar du kontakt med meg via kontaktskjemaet her. Perfekt til deg som ønsket å lage en innholdsstrategi for 2016 :)

– Marianne

 

The following two tabs change content below.
Marianne Vikse er utdannet markedsfører og gründer av selskapet V I K S E. Her på bloggen deler hun sine erfaringer og selvlærte markedsføringsteknikker med andre markedsførere og bedriftseiere som ønsker å øke effektiviteten på nett.

Latest posts by Marianne (see all)